دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
آمریکا شش فروند جنگنده تغییریافته اف-۱۸ را که ویژه «حمله الکترونیکی»هستند و برای غلبه بر دفاع‌های هوایی دشمن با از کار انداختن رادارهای آنها به کار می‌روند، به آلمان فرستاده است.

به گزارش آوای خزر، این شش جت جنگنده «EA-18G گرولر» (EA-18G Growler) دارای تجهیزاتی برای انجام انواعی از ماموریت‌ها هستند، اما به طور خاص برای آنچه جنگ الکترونیکی نامیده می‌شود مجهز هستند- یعنی از کار انداختن رادار دشمن با فرستادن دسته‌ای امواج رادیویی برای مهار پدافند هوایی.

نیروی دریایی آمریکا این جنگنده‌ها را به ۲۰ خدمه آمریکایی به پایگاه هوایی «اشپانگداهلم» در شمال غربی آلمان فرستاده است. قرار است این هواپیماها «ماموریتهای حضور» در مناطق مرزی کشورهای عضو ناتو مانند لهستان و لیتوانی انجام دهند.

اعزام جنگنده‌های آمریکایی «حمله الکترونیکی» به آلمان| جنگ الکترونیکی چطور انجام می‌شود؟
تصویری از غلاف جنگ الکترونیک AN/ALQ-99 زیر بدنه جت «گرولر»

این هواپیماهای EA-18G شکل تغییریافته‌ای از جت‌های جنگنده F/A-18E/F یا «سوپر هورنت» هستند، اما در آنها تیربار ۲۰ میلی‌متری داخل سوپرهورنت‌ها خارج و با تجهیزات جنگ الکترونیکی جایگزین شده است. این هواپیماها دارای ۹ محل استقرار خارجی سلاح هستند که می‌توانند با موشک یا وسائل اضافی جنگ الکترونیکی مجهز شوند.

سیستم‌های جنگ الکترونیکی در «گرولرها» برای از کار انداختن رادارهای پدافند هوایی از فرستاد امواج رادیویی «نویز» یا «اطلاعات دروغین» استفاده می‌کند.

رادارهای پدافند هوایی هزاران پالس رادیویی در هر ثانیه ساطع می‌کنند که پس از برخورد با هواپیمای دشمن بازتاب پیدا می‌کنند؛ سپس اطلاعات رادار را می‌توان برای پرتاب دقیق موشک‌های سطح به هوا ز صدها کیلومتر آن طرف‌تر به کار برد.

اما اگر سیستم‌های رادار پدافند هوایی با ارسال امواج رادیویی دچار «پارازیت» شوند، از کار بیفتند یا نابود شوند، این موشک‌ها هم عمل نمی‌کنند.

چندین نوع سیستم رادار پدافند هوایی وجود دارند و تجهیزات جنگ الکترونیکی روی جت‌های «گرولر» قابلیت مقابله با همه آنها را دارند.

 انواع متفاوتی از اقدامات متقابل را می‌توان برای جلوگیری از مختل شدن رادارهای پدافند  هوایی در حملات الکترونیکی به کار برد و تجهیزات گرولر برای مقابله با این اقدامات هم طراحی شده‌اند.

سیستم‌های جنگ الکترونیکی این هواپیماها همچنین قابلیت شناسایی و یافتن جهت رادارهای پدافند هوایی دشمن و فرستادن خودکار این اطلاعات به نیروهای رزمی دوست را دارد.

این جت‌ها معلوم با موشک‌ها ضد رادار هم مجهز می‌شوند که که می‌توانند بر امواج رادار پدافندهای هوایی دشمن متمرکز شوند و آنها را نابود کنند و همچنین دارای موشک‌ها هوا به هوای با برد متوسط برای مقابله به جت‌های جنگنده دشمن هستند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها